Liščina ovesná kaše 

...aneb miska plná živin 


Kakaový základ, fíky, banán, zakysaná smetana, domácí granola a pistáciové máslo Nutspread. 

Nemusela jsem dlouho přemýšlet, který můj recept bude mít to privilegium stát se tím prvním na tomto blogu. Ovesná kaše. Jestliže jste četli mé předchozí články o keto, je vám jasné, že úrávě ovesná kaše měla velký podíl na mé záchraně. Dobře, dobře, to zní trochu nadneseně a přehnaně, ale... vlastně je to pravda. 😊

Základ jen vločky a mléko. Banán, jahody, ostružiny, mandle, para ořechy, kokos, lískooříškové máslo Nutspread, creme fraiche. 

Nebylo to ale poprvé, co mi ovesná kaše "zachránila" život. Tehdy to nebyla střevní chřipka, ale otrava z jídla. Možná si pamatujete, že jsem žila delší dobu v zahraničí, v asijské zemi. Jestliže jste někdy byli v Asii nebo jste o ní něco četli, nejspíš víte, že tam neseženete klasické pečivo; koneckonců pořádný rohlík nekoupíte ani v Rakousku. V Asii se ovšem musíte rozloučit i s chlebem; minimálně s chlebem, jak ho známe my (v Asii se říká chléb, neboli "bread", čemukoli kynutému a sladkému). Když jsem tedy dostala otravu z jídla, nevěděla jsem, co by mi mohlo pomoci. Protože pečivo nebo suchary bez cukru si tam nekoupíte. Ano, rýže je v Asii tolik, že by se s ní daly dláždit ulice, já ji ale doma neměla. A tak mou jedinou spásou byl opět banán a ovesná kaše vařená ve vodě.

Základ vločky a mléko. Banán, fíky, kokos, domácí granola a kokosovo-makové máslo Nutspread. 

Ovesnou kaši umí uvařit téměř každý. Vlastně je to úplně jednoduché. Dnes vám přináším recept na kaši, jak si ji dělám teď, a jak jsem si ji oblíbila nejvíc. Snad mi někteří z vás prominou prohlášení, že ačkoli je kaše vařená ve vodě dobrá, použití mléka ji přeci jen povyšuje na trochu jinou úroveň.

Skořicový základ, banán, pekanové ořechy, zakysaná smetana, pistáciové máslo, kokosovo-makové máslo. 

Sama jsem kaši ve vodě vařila poměrně dlouho. Přiznám se, že ten hlavní důvod bylo omezení její kalorické hodnoty, spíše než cokoliv jiného. Tím ale nemyslím celkové omezení kalorií - mně šlo o to, že kalorie "pošetřené" z mléka, jsem mohla využít jinde - přidat si více ořechů, semínek nebo ořechového másla.

Kakaovo-kokosový základ. Banán, fíky, zakysaná smetana, lískové ořechy, kakaové boby, 100% čokoláda a lískooříškové máslo. 

Teď už si ale kalorie nikde nešetřím. Dopřeju si mléko, i pořádnou porci oříšků a ořechových másel. 😁Snídaně je základ dne, je to pro mne rituál, na který se těším už od večera (a mám-li být 100% upřímná, vlastně už od okamžiku kdy ze své snídaňové misky vyškrábnu poslední lžičku). Na snídani nešetřete. Když se ráno dostatečně najíte, předejdete tak tomu všemi známému protivnému pocitu "nedojezení" po zbytek dne.

Kakaový základ. Banán, zakysaná smetana, domácí granola, kešu ořechy, arašídy, arašídová mouka, máslo kešu-křupavé arašídy. 

Ale teď už k tomu, jak dělám ovesnou kaši já.

❊❊❊

Co budeš na kaši podle Lišky potřebovat? 

Základ: 
> 4 vrchovaté polévkové lžíce ovesných vloček - já používám jemné vločky Emco
(můžeš použít i více, podle toho, jak velký máš hlad, v takovém případě ale přidej tekutinu)
>240 ml tekutiny - já používám plnotučné mléko 
(výborná je i se 120 ml mléka / 120 ml vody) 
> 1 vejce
> 1 čajová lžička lněného semínka nebo chia semínek

Volitelné: 
> 2 čajové lžičky holandského kakaa
> raw kokosové chipsy
> maca prášek

> skořice, vanilka
> mák
> ovoce (pokud chcete ovocnou variantu)

Postup: 

Do kastrůlku si nalij tekutinu, přisyp semínka, vločky, případně další ingredience podle zvolené příchuti (já dělám nejčastěji holandské kakao & kokosové chipsy) a nech chvíli stát, aby do sebe vločky natáhly tekutinu. (Pokud nemáš ráno moc času, můžeš tento krok vynechat nebo si vločky předem namočit přes noc a nechat v lednici.) Vař na mírném ohni a pravidelně promíchávej, aby se kaše nepřichytila (zvlášť pokud použiješ kakao). V okamžiku, kdy kaše začne houstnout, přidej rozklepnuté vajíčko a zašlehej ho do kaše. Kaše bude díky němu krásně jemná a krémová. Ještě chvíli vař do požadované konzistence (já mám ráda kaši opravdu hustou), poté sundej z plotýnky a nalij do mističky.

Mléčný základ, banán, kokos, kešu, arašídy, dýňová semínka, lískooříškové máslo. 

Posypka: 

A protože jíme i očima, kaši si potom krásně nazdob čímkoliv, na co budeš mít chuť. Já používám:

> ovoce
> oříšky a semínka
> oříšková másla
(můžeš použít jakékoli, ale já doporučuji másla firmy Nutspread, jiná už nepoužívám, najdeš TADY
> čokoláda, kakao, kakaové boby
> domácí granola
> zakysaná smetana, tvaroh, řecký jogurt

Příklad mých nejoblíbenějších chuťových kombinací: 

> čoko-kokosový základ banán, para ořechy, kokos, čokoláda
> kakaový základ banán, arašídy, arašídové máslo
> skořicový základ jablko/fíky, vlašské ořechy, vlašské nebo pekanové máslo
> makový základ švestky, skořice, pekanové ořechy (ale skvěle se hodí i mandle), vlašské nebo pekanové máslo
> kokosový základ (strouhaný kokos) banán, pistácie, pistáciové máslo
> vanilkový základ maliny/jahody, mandle, mandlové máslo, kokosové máslo 

TIP! 
Po nalití do mističky si před přidáním všech ozdob na kaši nasyp kokosový cukr. Nádherně se rozpustí a vytvoří ti na kaši slaďoučký sirup. 😉

Kokosový cukr se na kaši krásně rozpustí! 

Kdo říká, že ovesná kaše je nudná? Variant, jak si ji ochutit je nepočítaně a experimentovat s příchutěmi je tak snadné! Každý si může najít tu svou a žádná kaše nikdy nebude úplně stejná. Každé ráno si tak můžete vychutnat jinou kombinaci! Buďte kreativní a nebojte se se svou snídaní experimentovat! 😉

Už jste si zkusili ovesnou kaši posypat arašídovou moukou? 😉

A jak si děláte ovesnou kaši vy? Jaké jsou vaše oblíbené kombinace chutí? Napište mi do komentářů! A pokud kaši podle mě vyzkoušíte, dejte vědět, jak chutnala. 😊

Dobrou chuť a ovesné kaši zdar!

Vaše Liška




Komentáře

Instagram


Populární příspěvky z tohoto blogu

LIŠČINO ULTIMÁTNÍ FIT TIRAMISU