RAW ŠVESTKOVÉ KULIČKY S NUTSPREAD MAKOVO-KOKOSOVÝM MÁSLEM


Je mi jasné, že už máte nejspíš všichni cukroví hotové. Je totiž 23. prosince 2018 a přípravy na Vánoce už se pomalu blíží ke svému zdárnému konci.

A já teprve teď přicházím s receptem na vánoční cukroví. :-) Má to ale svoje opodstatnění - vlastně jsem původně žádný recept tvořit nechtěla. A už vůbec jsem nechtěla dělat nic "zdravého", "low carb", nebo "bez cukru". Doma máme napečeno 15 druhů klasiky a to bohatě stačí. Protože k Vánocům klasika patří.

Ale. :-) Náhodou jsem doma objevila pytlík sušených švestek a začala řešit nerudovský problém - Kam s ním? :-) A v hlavě se mi zrodil nápad uplácat z něj nějaké nepečené kuličky. :-) Povedly se na výbornou, takže se s vámi o recept zkrátka musím podělit! Určitě je vyzkoušejte, pokud ne teď, tak třeba během roku jako mlsání. ;-) Doufám, že vám budou chutnat stejně, jako mně. ;-)

Recept: 

Potřebuješ:
> 200 g sušených švestek (já použila značku dr. Ensa bez přidaného cukru)
> 10 g jemných ovesných vloček (já použila Emco)
> 45 g mandlové mouky
> 11 g (1 lžíce) chia semínek
> 25 g strouhaného kokosu
> sladidlo dle chuti (med nebo javorový sirup, já vynechala)
> lžíce rumu (volitelné)
> dovnitř: makovo-kokosové máslo od Oříškové krémy Nutspread (použít ale můžete i 100% kokosové, nebo pokud nemáte máslo, můžete úplně vynechat, či nahradit oříškem)
> na obalení: mletý kokos, mleté vlašské oříšky, mletý mák smíchaný s kokosovým cukrem
Postup: Švestky si předem na několik hodin namočíme. Přebytečnou vodu potom slijeme a švestky rozmixujeme v mixéru na pastu. Přidáme všechny sypké suroviny a vypracujeme těsto (pokud se nám zdá řidší, přidáme zkrátka více vloček, strouhaného kokosu nebo mouky). Zabalíme do fólie a dáme chladit do lednice alespoň na hodinu (já nechávala přes noc). Poté z těsta vytvarujeme placičku, doprostřed vložíme lžičku makovo-kokosového másla (je tuhé, jde to dobře), přehneme okraje a vytvoříme kuličku, kterou potom ještě následně obalíme.
To je vše.  Je to rychlé, jednoduché, ale naprosto vynikající!  

Užijte si Vánoce se vším, co k nim patří. Mějte na paměti, že jsou jen jednou do roka, a že podstatné je to, jak se stravujete těch 360 dní v roce, ne těch 5 dní během svátků. Neznamená to, že byste se měli přejídat, až vám bude špatně, to vůbec ne. :-) Jezte s rozmyslem, ale o nic se neochuzujte. Vychutnávejte, užívejte si dobrot. Ale hlavně, užívejte si ten krásný čas strávený s rodinou a vašimi blízkými. Protože to je to, na čem skutečně záleží. Ne to, jestli budete mít po svátcích o půl kila více. ;-) 

Přeji vám všem jen ty nejkrásnější Vánoce! 

Vaše Liška 


Komentáře

Instagram


Populární příspěvky z tohoto blogu

LIŠČINO ULTIMÁTNÍ FIT TIRAMISU