LIŠČINO ULTIMÁTNÍ FIT TIRAMISU


Tiramisu miluji odjakživa. Není to totiž žádná suchá buchta, u které hrozí riziko zadušení. Právě naopak - je to úžasně krémový dezert s dokonale nasáklým piškotkem. A navíc se v něm snoubí chutě, které mám nejraději - kakao, káva a mléčně sýrová chuť mascarpone. 

Pravé italské tiramisu je ale tak trochu kalorická bomba. Krém se totiž vyrábí z tučného sýru mascarpone, který se navíc ještě šlehá spolu se žloutky a cukrem. Není na něm samozřejmě nic špatného, pokud ho jíte tak, jak se opravdový dezert jíst má - no... zkrátka jako dezert jednou za čas při nějaké zvláštní příležitosti. 😇

Pokud ale patříte k lidem jako jsem já - tedy k takovým, co si rádi dávají dezerty na denní bázi - musíte už trošičku přemýšlet nad tím, aby jídlo, které konzumujete, bylo nejenom dobré chuťově, ale také složením. Aby mělo vyvážený poměr všech makroživin a uspokojilo nejen naše mlsné jazýčky, ale také potřeby našeho těla. 

A já myslím, že tohle moje tiramisu splňuje oba požadavky. 😇 A navíc ještě třetí - jeho příprava je trochu jednodušší, než u tradiční italské pochoutky - minimálně zde nemusíte nic vyšlehávat. 😁


Tenhle recept jsem ladila opravdu hodně dlouho. Ta nejprvotnější varianta (kterou jsem se nechala inspirovat) byla totiž jen cottage sýr + knackebrot namočený v kávě. To bych ale nebyla ta správná Liška, abych si to stejně nakonec nepřizpůsobila obrazu svému. 😁 Můj recept je na přípravu možná o trochu více složitější, než jen navrstvit cottage a knackebrot, ale garantuji vám, že ta práce se rozhodně vyplatí. 😉 Myslím, že jen těžko najdete variantu, která bude věrněji připomínat dezert, ale přitom bude zdravá a vyvážená i z hlediska nutričních hodnot. 😊 😇


*** RECEPT ***

Krok 1: Uvaříme silné espresso. (Pokud ho budeme chtít při dělání tiramisu popíjet, uvaříme rovnou dvě. 😂) 

Krok 2:  Připravíme si domácí piškotek. 


Na piškotek:

👉 cca 2 lžíce ovesné mouky (množství dejte podle sebe, lze použít i namleté ovesné vločky) 

👉 3 lžičky holandského kakaa 

👉 2 lžičky instantní kávy (sypký prášek)

👉 cca 2-3g prášek do pečiva 

👉 sladidlo dle vlastního stravovacího stylu* 

👉 1-2 vejce (lze použít i tekuté vaječné bílky - vyzkoušeno) 

👉 cca 3 lžičky uvařené kávy + voda podle potřeby 


☝ Všechny sypké ingredience smícháme v hrnečku (já používám vyšší a užší hrneček, aby mi z toho vznikl váleček, ale jelikož pak těsto budeme drobit, je úplně jedno, jaký použijete 😇) 

☝ Přidáme mokré ingredience a lžičkou umícháme těsto (nemělo by být moc řídké, trochu konzistence litého těsta). 

☝ Dáme do mikrovlnné trouby na střední výkon cca 2-3 minuty (musíte vychytat podle vaší trouby). 


* TIP 1: V pravém italském tiramisu se piškot namáčí do kávy a mandlového likéru Amareto. Tenhle krok můžeme napodobit tím, že do těsta dáme stéviové kapky v příchuti mandle. 😉

(P.S.: Pokud vám připadá, že je to prakticky recept na mugcake, tak ano, připadá vám to správně. 😂👌)


Hrneček, který používám



Vyleze z toho takovýto "váleček" 





Krok 3: Připravíme si krém. 

Na krém: 

👉 balení sýru cottage (cca 150g) + řecký jogurt (140g)**
👉 dvě lžičky instantní kávy (sypká směs)
👉 asi půl lžičky jemně namleté kvalitní kávy (můžete vynechat)
👉 sladidlo dle vlastního stravovacího stylu 
👉 cca tři lžičky espressa 

☝ Všechny ingredience dobře promícháme. 

** TIP 2: Výborně funguje i s ricottou, tvarohem, skyrem nebo kombinací všeho dohromady. 😊 Záleží jen na vás, jaká chuť a konzistence vám bude nejvíce vyhovovat. Za mě osobně je nejlepší kombinace tvaroh (z vaničky) + řecký jogurt + cottage. 😉



Krok 4: Teď už jen vrstvíme.... budete potřebovat nějakou misku. 😇


👉 Připravíme si všechny ingredience - piškotek, krém i kávu. 



👉 Piškotek si rozdělíme na několik menších částí (nemusíte, ale já si to tak dělám podle toho, kolik chci pater, abych měla vždy v každém patře přibližně stejné množství piškotku). 
👉 První část piškotku potom namočíme do kávy a rozdrobíme do mističky. (Rozdrobení je opět volitelné, ale já to tak mám raději.) 


👉 Na rozdrobený piškotek dáme část krému a rovnoměrně uhladíme. ***
👉 Vezmeme druhou část piškotku a opakujeme celý postup až do doby, než nám dojde krém.





👉 Poslední vrstvu krému posypeme holandským kakaem. (Mně se nejlépe osvědčilo holandské kakao značky Kávoviny - je nejlepší chuťově, i se s ním dobře pracuje. Jiná kakaa mně osobně nechutnají dobře, nebo mi ucpávala sítko. 😂

👉 Navrch pak rozdrobíme poslední část piškotku namočeného v kávě a ještě jednou zasypeme kakaem.



*** TIP 3: V této fázi přichází prostor pro vaši kreativitu. 😊 Dovnitř tiramisu můžete schovat kousky nalámané čokolády, čokoládové hoblinky, nebo můžete i prostřední vrstvy prosypávat kakaem. Můžete do tiramisu také přidat čerstvé ovoce (banán nakrájený na kolečka, borůvky, maliny, jahody na plátky) nebo lyofilizované ovoce (Liščin tip na nejlepší lyofilizované ovoce - Big Boy. A ne, to není placená spolupráce, jen ho mám opravdu nejradši. 😁)  

S borůvkami.... 





HOTOVO. 🙌


**** TIP 4: Takto připravené tiramisu doporučuji dát na chvilku odložit do lednice. Piškotek ještě více nasákne vlhkost a chutě se lépe rozleží. 😊 Pokud ho tak jako já budete chtít jíst k snídani, lze ho udělat večer a ráno jen vytáhnout z lednice. 😉


Krok 5: Jíme. 😁😁😁 (Ta nejlepší část. 😂) 



 A nejlépe samozřejmě chutná s ovocem nebo ořechovým máslíčkem... nebo obojím dohromady. 😇



Pokud se vám recept líbí a vyzkoušíte ho, určitě mě nezapomeňte označit na instagramu, kde jsem jako @elen.fox89 a kde mě můžete sledovat. 😊 Sice tam poslední dobou nemám už takové množství příspěvků, jako dříve, protože se mu věnuji jen ve volném čase (kterého už tolik není), ale i tak tam občas něco přistane. Především pokud vás zajímají recenze na různá ořechová másla, měli byste tam mrknout. 😉

Doufám, že vám tiramisu v mém podání bude chutnat. A třeba se stane i vaší oblíbenou snídaní, tak jako tomu bylo u mě. 😉




Mějte se krásně a užívejte si život se vším, co k němu patří - a s dobrým jídlem především. 😉



Vaše Liška 



Komentáře

Instagram


Populární příspěvky z tohoto blogu