Liščí tipy do kuchyně i domácnosti 


Už nějaký čas přemýšlím nad tím, že bych se s vámi ráda podělila o to, jakými věcmi si zásobuji nejenom spíž, ale i domácnost. Nedávno jsem zjistila, že se mi na disku hromadí fotky nejrůznějších potravin nebo věcí, které jsem si pořídila, a u kterých jsem si často řekla "tohle by stálo za doporučení" nebo naopak "tohle za moc nestojí" a nebo jen prosté "o tohle bych se s někým chtěla podělit". 

Na blogu se zatím vyskytují spíše články o stravování a výživě, do kterých se recenze na raw tyčinku nebo ořechové máslo moc nehodí, a do článků s recepty zase těžko zakomponuji tip na dobrou kávu nebo na voňavou svíčku.

A proto jsem se rozhodla založit novou rubriku. O čem tedy bude? Bude to taková všehochuť. Fotky věcí, které za určitý čas nashromáždím. Tipy na různé potraviny, nápoje, suroviny... nebo třeba i na věci, které se stravou nemají vůbec nic společného. Zkrátka ze života. :-)

Následující fotky jsou pořízené přibližně od října do prosince 2018. Co jsem si tedy koupila do domácnosti?

1. Mandlové mléko 


Tohle mléko jsem si jen tak na zkoušku koupila v Tescu. Rostlinná mléka většinou nekupuji. Jednak nemám intoleranci na laktózu a mám ráda obyčejné kravské, a jednak je většina rostlinných mlék složením celkem odpad. Toto ale na rozdíl od jiných značek nemá ve složení žádný přidaný cukr, a navíc bylo tehdy v akci (asi za 50 kč, jinak stojí myslím kolem 69), tak jsem si řekla, že ho vyzkouším. A musím přiznat, že mě velmi mile překvapilo. Chuťově bylo velmi dobré, nijak zvlášť sladké a cítila jsem i lehkou mandlovou příchuť. Bylo dobré i do kaše. Znovu už ho kupovat sice nebudu, ale jako alternativa pro někoho, kdo nemůže pít kravské mléko, nebo jako občasné ozvláštnění jídelníčku, proč ne. :-)

2. Power Bar tyčinka od Lifelike 



Přiznám se, že mám opravdu ráda raw tyčinky. Hodně lidem vadí výrazná datlová příchuť, mně to naopak velmi chutná. Tato tyčinka byla navíc ve švestkové příchuti, s vlašskými ořechy a skořicí. A kdo mě znáte, víte, že téhle kombinaci nedokážu odolat. :-)
Tyčinka se skládá pouze z přírodních surovin, nenajdete tam žádný přidaný cukr ani jiná aditiva. Za sebe mohu jedině doporučit. Mají ještě v příchutích jablko/pekan, čokoláda/mandle a kokos/kešu. Seženete na lifelike.cz/e-shop a stojí krásných 26 kč. :-)

3. Lifelike Dark Choco Twister 


A u značky Lifelike ještě zůstaneme. Víte, že jsem milovníkem ořechových másel. Jen zřídka si ale kupuji jiná másla, než ta, která mají ve složení pouze 100% ořechy. U tohoto jsem udělala výjimku, opět proto, že bylo v akci, řekla jsem si tedy, že ho vyzkouším. Je to arašídový krém s čokoládou. Ve složení je tedy i trocha toho cukru. Neříkám, že mi vadí konkrétně ten cukr, ale bohužel celková příchuť mě absolutně neoslovila. Ačkoliv se jedná o tmavou čokoládu, je pro mě máslo příliš sladké a necítím v něm ani nijak výraznou arašídovou chuť. Bohužel nemůžu doporučit.

4. Nutspread Vanilkový rohlíček 



S másly ještě nekončíme. V prosinci moje oblíbená firma Nutspread vypustila do světa vánoční novinku - máslo s příchutí vanilkového rohlíčku. Jedná se o spojení kešu a vlašských ořechů ještě s vanilkou. Dokonalost potom dotvářejí obrovské kusy vlašských ořechů, které naleznete uvnitř (jsou tam i celé půlky!). Máslo je velice hutné a úplně nejlepší je jen tak na lžičku. Doporučuje deset z deseti Lišek. ;-)

5. Lifelike vánoční novinka 


Další máslo, které jsem vyzkoušela, je mandlové s perníkovým kořením od značky Lifelike. Jako milovník perníku a skořice jsem se na tohle máslo skutečně těšila, bohužel mě však velmi zklamalo. Je v něm ještě přidané kakao, a já si myslím, že zbytečně. Výsledná chuť je zkrátka... podivná. Nechutná to ani skořicově, ani kakaově, ani mandlově. Takový mišmaš všeho dohromady. Tohle máslo mě vůbec neoslovilo. V hlavě už mám recept na mandlové sušenky, kam ho spotřebuji, protože se lžičkou na něj rozhodně chodit nebudu.

6. Svět plodů - ořechy a sušené ovoce 


Pokud přemýšlíte, kde sehnat kvalitní ořechy, za sebe mohu doporučit jedině Svět plodů, odkud objednávám ořechy pravidelně. A obzvlášť kešu ořechy tam mají výborné. ;-)



V balíčku ze Světa plodů jsem měla i tento mix sušeného ovoce, semínek a oříšků s název Vyrostl jsem v ČR. Jedná se o směs vlašských ořechů, dýňových semínek, sušených jablek, višní, švestek a hrušek. Omluvte prosím fotku poloprázdného obalu, ale myslím, že to mluví za vše - polovinu balení jsem stihla sníst ještě před tím, než jsem ji vyfotila. :-) Opravdu vřele doporučuji. Já si tuto směs nejraději míchám do ranní kaše - sušené ovoce krásně nasaje tekutinu a je pak úžasně šťavnaté. Přisypejte si do kaše trochu skořice a zaručuji vám dokonalý chuťový zážitek. ;-)

Pekanovo-mandlové máslo 


Poslední máslo, o kterém dnes bude řeč, je toto pekanovo-mandlové máslo ze Světa plodů. Ano, i v tomto másle je přidaný cukr - konkrétně kokosový - v tomto případě mu to však na chuti neubírá, právě naopak. Máslo je chuťově naprosto dokonalé! Jsou v něm hodně cítit pekanové ořechy a není vůbec přehnaně sladké, tak akorát. Je trochu řidší, ale to vůbec nevadí. Takže za mě rozhodně palec nahoru. Bohužel cena je trochu vyšší (malá sklenička stojí přes 300 kč), je to tedy spíš na občasné přilepšení, než na pravidelnou konzumaci.

7. Via Naturae 

Dále tu máme objednávku z eshopu Via Naturae (www.prirodnidoplnky.eu). Tento eshop mohu jen doporučit - spousta kvalitních výrobků a navíc skvělá komunikace - první balíček se kvůli chybě České pošty ztratil, v eshopu však neváhali a ihned poslali jiný. :-) Ale k výrobkům...

Maca prášek 


O zázračných účincích Macy peruánské jste už určitě četli. Kromě jiného by měla srovnat hladiny hormonů a dodat energii. Popravdě musím říct, že jsem ani po čtyřměsíčním používání (denně dávám vrchovatou lžičku do kaše) nezaznamenala žádné výsledky či změny. Nicméně chuťově je maca dobrá a určitě ji budu používat dál. Zatím tedy nemůžu ani doporučit, ale ani ji nezatracuji. Uvidíme. 

Bio švestková povidla 


Tato švestková povidla jsou ovšem naprostý luxus! Není v nich žádný přidaný cukr, přesto jsou úžasně sladká a chutnají skutečně švestkově. :-) Pokud mě sledujete na Instagramu, nemohli jste si nevšimnout, že si je teď denně dávám ještě s tvarohem na kaši. Ve spojení se skořicovou kaší s vlašskými ořechy a sušenými jablíčky je to totiž naprosté nebe v ústech. Takže doporučuji. 

8. Káva 


Pamatuji si, že jsem už v jednom předchozím článku zmiňovala, že jsem naprostý milovník kávy. Jeden z nejlepších dárků letošních Vánoc byl tedy pro mě kávovar Tchibo Cafissimo. 


.Za sebe mohu jedině doporučit. Používání i čištění kávovaru je velice jednoduché. Káva Tchibo je opravdu výborná a má výraznou a plnou chuť. Zatím jsem vyzkoušela dva druhy Espress, Café Crema a Espresso s karamelovou příchutí, které je naprosto božské. Café Crema je výborné i jako latté s mlékem. 



Moje dosavadní "sbírka" příchutí - už se nemohu dočkat, až ochutnám Espresso s vanilkou nebo variantu se skořicí. :-) 


A teď ještě pár fotek, které se už moc netýkají jídla... 

9. Voňavá kuchařka od Lucie Grusové (www.paleosnadno.cz) 


Tuhle kuchařku jsem dostala jako vánoční dárek od sestry. Asi budu znít jako zaseknutá deska - ale opět nemohu jinak, než doporučit. Po vizuální stránce je kuchařka vskutku nádherná - lesklý papír s opravdu propracovanými fotografiemi. Recepty jsou jednoduché, ze surovin, které jsou běžně k dostání. Většina spadá do kolonky paleo, whole30 a low carb. Ale upřímně, to vůbec neřeším. Zatím jsem zkoušela Pečené smetanové zelí a Kaštanovou polévku. A jako pokaždé u receptů Lucky Grusové jsem nebyla zklamaná. Zkrátka a dobře, pokud vám docházejí nápady co vařit, hledáte neotřelé recepty, nebo si jen chcete pochutnat, tahle kuchařka vám v knihovničce nesmí chybět! :-) 

10. Fitbit 


Tak už i já "jdu s dobou" a ruku mi zdobí chytré fitness hodinky. Konkrétně se jedná o Fitbit Charge 2, který jsem dostala k narozeninám. Zatím na něj pěji jen samou ódu, i když svoje mušky také má, ale to asi všechny fitness hodinky. Zkrátka nikdy od nich nemůžete chtít úplně přesná čísla. Pokud by vás zajímala recenze konkrétně jen na Fitbit, mohu napsat v nějakém dalším článku. :-) 

11. Nové botky


Co se týče sportovní obuvi, už nějakou dobu zůstávám věrná značce Nike. Vyzkoušela jsem spoustu různých značek - Adidas, Mizuno, Reebok, New Balance i Puma - a Nike mi zkrátka sedí nejvíce, cítím se v nich nejpohodlněji. Za sebe Nike doporučuji, nicméně pokud jde o boty, často bývá opravdu boj vybrat ty, které budou sedět konkrétně vám. Tady zkrátka platí to, že co sedí jednomu, nebude sedět druhému. 

12. 


Vždyť říkala, že to nebude o jídle a najednou kaše?! Jo, nebyla bych to já, abych tam tu kaši neprocpala. :-) Ale tentokrát skutečně nejde o kaši, ale o tu svíčku v pozadí. Bohužel je to totiž jediná fotka téhle svíčky, které se mi dochovala, než jsem ji stačila vypálit. :D A propos - další informace o mně - naprosto zbožňuji svíčky! Tuhle jsem dostala k Vánocům, jedná se o Airwick v příchuti (vážně Liško, v příchuti?!), tedy chci říct s vůní Lesních plodů. Svíčky Airwick jsou sázka na jistotu - dokáží už během chvíle provonět celý pokoj, hoří velice dlouho a opravdu vyhoří až do konce, nestane se vám, že by vám polovina vosku zůstala ve skleničce. Tuhle svíčku si rozhodně musím koupit znovu a vám to doporučuji též! ;-) 

Takže to by bylo z dnešního článku vše. Dejte mi vědět, pokud byste měli zájem o víc článků, jako je tento. Ráda zkouším nové výrobky nebo si kupuji hezké věci do domácnosti a ještě raději budu, když se o ně budu mít s kým podělit. 

Mějte se krásně a u dalšího článku zase brzy na viděnou. 

Vaše Liška 


P.S.: Na úvodní fotce je diář od jedné úžasné osůbky, který jsem jako překvapení dostala krátce před Vánoci. Ty víš, kdo jsi. :-) A i víš, jakou radost mi diář udělal. :-) Do diáře si budu celý rok zaznamenávat každý, i ten nenepatrnější úspěch, zakládat si do něj fotky, nebo věci, které pro mě budou mít nějakou hodnotu, a už se těším na to, až jím budu na konci roku listovat a na vše vzpomínat. Ještě jednou moc díky! 

Komentáře

Instagram


Populární příspěvky z tohoto blogu

LIŠČINO ULTIMÁTNÍ FIT TIRAMISU